Dacă v-aţi întrebat vreun moment cu ce anume se vor prezenta anul acesta, la Salonul Auto Geneva, britanicii de la Aston Martin, iată răspunsul: vedeta din standul lor se numeşte V12 Zagato şi este foarte posibil să rivalizeze din start cu modelele legendare ale mărcii, pentru statutul de cel mai frumos Aston realizat vreodată.
Mai presus de a fi un nou produs al Aston Martin, maşina marchează 50 de ani de colaborare între producătorul de maşini sport şi casa milaneză de design. Aşa cum arată şi denumirea, supercarul englezilor este bazat pe V12 Vantage, însă diferenţa dintre cele două maşini este dată de caracterul exclusivist mult amplificat.
După ce primele schiţe au fost făcute publice în 2010, iar în 2011 maşina a apărut sub formă de concept la Concursul Eleganţei de la Villa d’Este, a venit timul pentru versiunea de serie, produsă în doar 150 de exemplare.
La prima vedere, putem observa noul calandru frontal, ale cărui dimesiuni majorate atrag atenţia asupra grilei cromate, total modificate. Bara de protecţie este complet nouă, având o formă mai bombată, ce „rimează” cu ansambul estetic al maşinii.
Capota este acum mai puţin aglomerată, aceasta primind un nou set nou, care constă în doar două prize de aer. Designerii de la Zagato nu au putut lăsa intact niciun panou al caroseriei lui Aston Martin V12 Vantage. Lateralul oferă şi el o perspectivă complet nouă. Pavilionul păstrează alura bombată, tipică supercarurilor britanice, dar partea superioară a suprafeţei vitrat este întreruptă brusc, pentru un efect vizual radical.
Cârcotaşii ar putea vedea similitudini cu o altă legendă vie a maşinilor supersport, Nissan GT-R, dar nu-i putem bănui tocmai pe designerii milanezi de la Zagato de lipsă de inspiraţie. Tot la capitolul îmbunătăţirlor aduse profilului maşinii, merită observate apariţia unui nou ornament pentru priza de aer laterală, dar şi evazarea suplimentară a aripilor posterioare, precum şi jantele cu un design total revizuit.
Posteriorul la va ridica tuturor o sprânceană, datorită eleronului ce rupe armonia vizuală a maşinii, alături de difuzorul de aer care include şi evacuarea. Blocurile optice nu au nimic în comun cu tradiţia de design ale modelelor Aston Martin, ceea ce îl încadrează, însă, în specificul Zagato. Milanezii au conceput şi o nouă gamă de culori pentru caroserie, iar numele acestora spune totul despre unicitatea lor: Scintilla Silver, Alloro Green, Alba Blue şi Diavolo Red.
Procedeul de vopsire durează 100 de ore, ceea ce pare puţin faţă de orele de care este nevoie pentru ca toată maşina să fie construită: 2.000. Fiind un V12 Vantage cu alte haine, sub capota supercarului este prezent motorul de 6,0 litri, care pune la bătaie 510 CP, filtraţi de o transmisie manuală în şase rapoarte.
Cei cu adevăraţi dornici să-şi parcheze în faţa casei rodul celei mai noi colaborări dintre Aston Martin şi Zagato trebuie să-şi verifice conturile. În Marea Britanie, maşina va costa 330.000 lire, dar nici dublul sumei nu te va salva, dacă nu te-ai încadrat printre primii 150 de clienţi.